top of page

Jáááj už dávno som sa nenasral...


Jáááj, už dávno som sa nenasral, ale dnes som sa už neovládol. Prišiel som na vec, ktorú má amazon úplne na hovno vymyslenú a výrazne poškodzuje predajcov. Jedine pre koho je výhodná, je amazon.

No a čo sa vlastne stalo. V decembri minulého roka som začal pracovať na novom produkte. Zabezpečil som mu 15 pozitívnych referencií a dostal ho na vyše 60 prvých strán. Už v januári dostihol v objeme predajov môj dosiaľ najpredávanejší produkt. Dôvodom je aj to, že je to produkt za nízku cenu a je určený ako pre mužov, tak aj pre ženy.

A teraz sa stalo to, že prišiel nový predajca s takým istým produktom, ktorý ale predáva cez FBA (ja posielam zo SVK) a zalistoval si ho na môj listing.

Prvá vec, ktorú amz zmenil, bol môj názov produktu a dal názov nového predajcu, ktorý očividne nevedel čo tam mal napísať, tak napísal úplnú kktinu. Výhody a opis produktu nechal moje.

Druhá vec, ktorú zmenil bol buybox. Pridelil ho nováčikovi a mňa zaradil do kolonky „other sellers on amazon“ Pritom celá stránka aj s referenciami, až na ten jbnt nadpis je výsledkom mojej práce.

A tretia najhoršia vec. Že zmenil ranking produktu na základe výsledkov nového predajcu. A ten nemá výsledky žiadne, lebo nepredal ešte ani jeden kus. Tým pádom som prišiel o všetky prvé strany. Napr. na najsilnejšie kľúčové slovo ma posunulo z 1. na 57.stranu

Čiže ak to zhrniem. Ak sa má amz rozhodnúť medzi dvoma predajcami, ktorému dá buybox, tak jeho hlavné kritérium je FBA. Pretože v ďalších parametroch sa tento nováčik nedokáže so mnou rovnať absolútne v ničom. Napr.referencií na predajcu má 4, ja vyše 100. Pre amazon je dôležité dotlačiť predajcov do FBA.

Aké sú moje možnosti?

Tiež začnem predávať cez FBA. Nevýhoda. Obávam sa, že sa zase budem o buybox naťahovať s nováčikom cez cenu. A to je to najhoršie, pretože už pri tejto cene, ktorú má nastavenú teraz, je pri poplatkoch za FBA zisk skoro nulový.

Napíšem predajcovi, nech zmení ten názov, kým nedostanem infarkt a pretlačím ho nanovo na prvé strany. Takto sa budem môcť len spoliehať, že si niekto vyberie moju ponuku, ktorá je o polovicu nižšia, ale s poštovným je vyššia. Môžem ťažiť z toho, že pri FBA aby mal poštovné zdarma, musí urobiť objednávku nad 20 libier.

Takže veselóza. Trochu som sa rozohnil, ale viem, že keď toto vyriešim, tak to prinesie ešte viac predajov. Určite dám vedieť ako sa mi to podarilo.

Držte prsty a majte pekný deň ;)

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page