top of page

Vianočná Katastrofa


Pozdravujem

Som naozaj rád, že sa mi konečne podarilo nájsť trochu času a dnes môžem opäť rozšíriť počet článkov na tomto blogu. Posledné dva mesiace som bol hlavou úplne inde. December a január, boli totiž v znamení oneskorených balíkov, nárastu referencií a práci na vašich prvých stranách.

Oneskorené balíky.

Tieto Vianoce boli pre mňa peklo. Hlavne na americkom amazone. V decembri som tam odoslal 93 balíkov, z čoho 67 bolo doručených neskoro a stratil sa prekvapujúco len jeden. Celý kameň úrazu bol ukrytý v tom, že zrejme v tomto predvianočnom čase preťažená colnica držala každý balík 8-10 dní, kým ho pustila do US. Čiže slovenskou poštou deklarovaná doba dodania 5-7 dní, sa mi predĺžila na 15 až 20 dní.

Postupne mi mail začali plniť správy s otázkou „where is my stuff?“ V takýchto prípadoch som už naučený, že netreba podliehať panike a v žiadnom prípade netreba začať zúriť, lebo sa to ešte zhorší. (Len pre srandu si to skúste vyskúšať na sebe). Moje vnútorné nastavenie je, že toto je práve okamih, kedy môžem od zákazníka získať pozitívnu referenciu. Vo väčšine prípadov jediné čo zákazník potrebuje, je vaša rýchla odpoveď a poskytnutie informácie o tom, kde sa asi balík nachádza.

" Ak mu ešte navyše ponúknete refundáciu nákladov na dopravu, 99% zákazníkov bude s vaším servisom maximálne spokojných."

Jednoznačne ale najlepší spôsob je nespokojnosti zákazníka predchádzať. V mojom prípade som to urobil jednoducho tak, že si k zásielkam nechávam z US postal posielať každý update o ich pohybe. Vďaka tomu vidím info, ku ktorým sa na stránke našej pošty nedostanem. Tieto informácie potom už len posúvam zákazníkovi. Ak je pravidelne informovaný, nepýta sa ma kde je jeho stuff. Ak máte doručovanie tovaru vyriešené cez FBA, pokojne vypustite tieto info z hlavy. V mojom prípade je zatiaľ výška zárobku motivujúcejšia, ako tá polhodina, ktorú venujem posielaniu mailov.

Referencie.

Jedna vec sú referencie na vás ako obchodníka a iná vec sú referencie na váš produkt. Všetci vieme, že pre rozbehnutie predajov majú význam predovšetkým referencie na váš produkt. Osobne som sa na získavanie referencií posledné tri, alebo štyry mesiace úplne vykašľal. Nechal som to ísť samovoľne. Postoj som zmenil až teraz v januári, kedy mi napadla jednoduchá taktika. A čuduj sa svete začala aj fungovať.

Môj produkt nie je nekonečný a zhruba po štvrťroku sa minie.(to by bolo sveta žiť keby sa míňal rýchlo ako toaletný papier :) No a excelovská tabuľka hovorí, že 23% zákazníkov si ho kúpi opäť. Preto som sa rozhodol hrať na istotu a žiadať referenciu len od spokojných klientov. Vždy keď im pošlem email na potvrdenie doručenia zásielky, urobím im na konci ponuku. Poprosím ich aby napísali jeden dôvod, prečo si môj produkt objednali 2X. Za odmenu im ponúknem 50% refundáciu z aktuálnej objednávky, alebo 50% zľavu na ďalšiu objednávku. Nech si vyberú čo im viac vyhovuje.

No a tešia sa z toho. Síce ma to stojí trochu viac peňazí, ale funguje to.

Prvé strany.

Som rád, že sa služba,1.strana bez kompromisov, medzi vami ujala. A hlavne, že sa mi zatiaľ darí úspešne „prepašovať“ vaše produkty na prvú stranu. Tiež sa mi náhodou podarilo zistiť, že v zahraničí existuje stránka, ktorá rovnako ponúka takéto služby.

Pred prár týždňami ma oslovili s ponukou. Jediný rozdiel medzi nami je cena za túto službu. Na prvú stranu vás dostanú za príjemných 400 dolárov. Preto som trochu v smútku, ale vás by to mohlo potešiť, že som svoju cenovú politiku dosť nezvládol...

Pre dnešok je to všetko, želám úspešný vstup do už do druhého mesiaca

matus


Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page