top of page

Začnime rozmýšľať, ako sa zvykne vravieť po slovensky, Out Of Box


Možno ste už počuli príbeh o chlapíkovi, ktorý nastúpil ako predavač do jedného obchodného domu a na konci týždňa sa mu za jeden deň podarilo prekonať historický rekord v dosiahnutom obrate.Na konci smeny si ho šéf zavolal a chcel zistiť ako sa mu to podarilo.

"Blahoželám vám k úžasnému výkonu, náš obchodný dom je na vás hrdý. Určite ste museli obslúžiť obrovské množstvo zákazníkov."

"Nie, len jedného." Odpovedal predavač.

"Neuveriteľné, to čo všetko ste mu predali?"

"Komplet rybársku výstroj aj s nafukovacím člnom a prívesným vozíkom na auto aby si to mal ako odviesť."

"Ahaa čiže ste mali šťastie a natrafili ste na vášnivého rybára, nemám pravdu?"

"Šéfe nemáte. Keď som sa dozvedel, že pôvodne toho chlapa poslala manželka kúpiť hygienické vložky, tak som mu navrhol, že cez víkend si so ženou asi veľa radosti neužije, tak nech ide aspoň na ryby..."

Ten príbeh koluje v rôznych verziách, ale všetky sú dva krát dlhšie ako moja. Pointa je však stále rovnaká. Myslieť out of box, alebo mimo zabehaných stereotypov znamená nájsť príležitosť aj tam, kde sa môže na prvý pohľad zdať, že tam žiadna nie je.

Dnes mám vo svojej ponuke 16 produktov. Posledné dva som nahodil koncom apríla, začiatkom mája. Celý proces už u mňa funguje takmer na autopilota. Urobím si prieskum, vytvorím texty, zalistujem a postupne dostanem produkt na prvé stránky. Toto už sú moje zabehané koľaje. Na prvej strane potom moje produkty súperia s ďalšími o to, koľko pozornosti sa im újde z celkového trafficu.

A práve tento stav ma prinútil začať rozmýšľať o tom, ako sa z tohto ihriska, kde sa o pozornosť zákazníka snaží ďalších niekoľko desiatok produktov, dostať na ihrisko, kde budem len ja sám.

Netrvalo dlho a prišiel som na to.

Celý trik spočíva v tom, že si na amazone nájdete produkty, ktoré

1. priamo, alebo nepriamo súvisia s vaším produktom

2. môžu byť aj v úplne inej kategórii

V praxi to vyzerá takto:

Predstavte si, že predávate pomôcku na cvičenie. Hocičo. Od činiek, expanderov, cez švihadlá až po AB roller. Keď svoj produkt zalistujete, tak je jedno či bude na prvej, alebo poslednej strane, vždy mu budú konkurovať podobné, alebo rovnaké výrobky.

V mysli zákazníka to vyvoláva len jednu otázku

„Ktorý z týchto produktov si mám vybrať?“

Samozrejme sú spôsoby, ako nakloniť jeho rozhodovanie na vašu stranu. Opisujem ich v ebooku. Teraz vám chcem ale ukázať spôsob, vďaka ktorému v hlave zákazníka zmeníme otázku

„ktorý z týchto produktov si mám vybrať?“ na tvrdenie „dobre že to vidím, toto sa mi tiež zíde“. (Toto znamená váš produkt).

Pozrime sa krok za krokom, ako to urobiť.

1.Rozmýšľajte čo môže súvisieť s vašimi pomôckami na cvičenie? Môže to byť kniha o posilovaní, o chudnutí? Môžu to byť doplnky výživy? Môže to byť športové oblečenie?

2. Zoberme si napríklad knihu. Vašou úlohou je urobiť si teraz malý prieskum v oddelení kníh. Hĺadáme knihu, ktorá súvisí s posilovaním a dobre sa predáva. To znamená opäť ranking do TOP 100 v podkategórii a do TOP 1000 v hlavnej kategórii. Mne sa podarilo nájsť túto knihu, ktorá je Best Seller v kategórii weight training

3.Skopírujte názov knihy a zaraďte ho v listingu medzi svoje keywords a search terms. Ešte lepšie bude, ak zakomponujete tento názov aj do opisu svojho produktu. Čo týmto dosiahneme? Docielime to, že ak zákazník bude hľadať túto knihu tak automaticky sa mu pri nej zobrazí aj váš produkt. A ak niekto hľadá knihu ako posilovať a zmeniť svoje telo, tak je predpoklad, že nebude len čítať, ale chce s tým niečo urobiť aj v praxi. A v tom vidí váš produkt, ktorý mu v tom vie výborne pomôcť. A ak máte svoj produkt zalistovaný správne a venovali ste trochu času tomu, aby vaša ponuka bola čo najviac presvedčivá, tak je veľká šanca, že si ho aj kúpi.

Verím, že rozumiete mojím myšlienkovým pochodom. Snahou je získať ďalší zdroj relevantnej návštevnosti, odstaviť konkurenciu a uľahčiť kupujúcemu rozhodovanie.

Výborný príklad sú aj tieto rukavice do posilky, ktoré vidíte na obrázku nižšie. Keď som zadal do vyhľadávača slovo „dumbells for women“ tak mi okrem 50 činiek na prvej strane ukázalo aj tieto rukavice, ktoré tam boli jediné. Ich ranking je 212 v hlavnej kategórii, čo môže byť z pohľadu obratu úplna pecka.

Z mojej strany všetko. Ak sa vám prístup out of box páčil smelo dajte like, ak niečo nebolo zrozumiteľné, kľudne mi napíšte do mailu cez kontakt a ak si chcete stiahnúť ebook, pokojne môžete aj teraz, mám otvorené :D

Peknú nedeľu prajem

m.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page