top of page

Hallelujah, konečne som rozlúštil jednu záhadu, ale o tom až nabudúce. Dnes zakázané kategórie


Keď som prvý krát nahadzoval svoj produkt, tak hneď na začiatku som zažil menší šok. Konečne som sa dokopal k tomu, že idem predávať cez amazon a keď už mám všetko pripravené, tak mi amazon vraví, že v kategórii, ktorú som si vybral predávať nemôžem??? Po pár nadávkach a dvoch kliknutiach som našiel riešenie ako získať pre danú kategóriu povolenie a potom mi už v ceste nestála žiadna prekážka.

Dnešný článok bude o kategóriach, v ktorých ak chcete predávať, potrebujete najprv získať od amazonu povolenie. Informácie, ktoré vám dám nie sú pre váš biznis nejako prevratné, vo svojom "sellercentrali" by ste sa k ním dopátrali rovnako rýchlo ako ja pred dvoma rokmi. Jediná výhoda, ktorú vďaka tomuto článku získate je, že budete na to pripravení a nebudete stresovať, keď sa pustíte do svojho prvého listingu a zrazu vám zasvieti červená stopka.

Čiže článok má zdravotno-preventívny charakter :)

Kategórie vyžadujúce povolenie

Ak váš produkt spadá do niektorej z nasledujúcich kategórií, tak budete potrebovať na jeho predaj povolenie. Ak si nie ste istí, tak si jednoducho pozrite svoju konkurenciu, v akých kategóriach má zalistovaný svoj produkt, ktorému chcete konkurovať.

- Beer, Wine & Spirits

- Beauty

- Grocery

- Jewellery

- Health & Personal Care

- Watches

- Clothing

- Made in Italy

- Toys & Games (špeciálna kategória, kde sa obmedzenie vzťahuje len na vianočné obdobie od novembra do januára. Počas ostatných mesiacov je táto kategória prístupná pre každého)

Čo musím spĺňať, ak chcem predávať v niektorej z týchto kategórií?

Požiadavky môžeme rozdeliť do dvoch skupín. 1.skupina sú požiadavky, ktoré musíte spĺňať ako predajca a 2.skupina sú požiadavky, ktoré musí spĺňať váš produkt.

Čo musím spĺňať ako predajca:

- otvorený účet professional (mesacny poplatok 30 libier)

- na sklade musíte mať viac ako len jeden produkt

- mať lokálnu adresu pre vrátenie objednavky v UK, alebo ponúknuť možnosť dodania tovaru zdarma - byť schopný poskytnúť podporu zakaznikovi v jeho jazyku = v angličtine

Čo musí spĺňať môj produkt:

- produkt musi byť nový, nepoužívaný

- všetky produkty musia byť určené na predaj v EÚ a v súlade so všetkými zákonmi a predpismi vo Veľkej Británii (alebo miestnej krajiny).

- každý produkt musi splnat aspon jednu podmienku z nasledujucich troch

1. platný 32miestny čiarový kód (ako sa k nemu dostať je opísané v ebooku "Ako som zarobil svojich prvých 10tis.eur na amazone)

2.oslobodenie od čiarového kódu

3.byť zapisany v registri značiek (ako majiteľ/ka značky môžete požiadať amazon, aby vašu značku zaregistroval a priradil vám čislo, ktoré potrebuje.

Ak všetko spĺňate môžete prejsť rovno k žiadosti o povolenie predávať vo vybranej kategórii.

Pre bližšiu predstavu ako taká žiadosť vyzerá si môžete pozrieť pdfko, ktoré som vytvoril pre klientku, s ktorou sme žiadali o povolenie predávať v kategórii šperky. Povolenie bez nejakého naťahovania dostala. Čo ešte bude od vás amazon chcieť, sú tri faktúry od dodávateľa. Určite ho požiadajte aby vám ich vystavil v angličtine.

Ako som už povedal na začiatku, vybaviť si takéto povolenie nie je žiadna veda. Amazon vašu žiadosť schváli v priebehu pár dní.

Ak už máte nejakú skúsenosť, alebo vás napadla v súvislosti s touto témou konkrétna otázka pokojne

mi ju položte na fb www.facebook.com/amazonmoneyac a vieme si navzájom vymieňať info, tak aby

z toho malo osoh čo najviac ľudí.

Budúci článok bude o rozlúštení veľkej záhady. Konečne som našiel odpoveď, ktorú som hľadal. Jediná nevýhoda je, že ešte neviem, ako ju budem môcť využiť.

Majte pekný deň

m.


Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page