top of page

3 TRIKY AKO ZVÝŠIŤ OBRAT A ZISK


Dejú sa mi veci, že len čumím ako péro z gauča. Prišiel som na pár trikov, ktoré mi dosť zaujímavo

pohli obratom a preto sa o ne rád s vami podelím.

1.TRIK. V decembri som rozmýšľal ako využiť vianočný ošiaľ a zviesť sa na vlne.Najjednoduchšia vec, ktorá ma napadla, a o ktorej ma presviedčalo mnoho iných marketérov, vrátane samotného Jeffa Bezosa v knihe Vek Amazonu, bol "FREE SHIPPING" Áno, predaje sa dvihli, ale bolo tam jedno ale.

Svoj produkt predávam za £25,70 + £3,99 poštovné. Z každého predaja si amazon zoberie 17,98% čo je £5,33. Ak od toho ešte odrátam svoje náklady na poštovné, vo výške £3,99 a náklady na nákup £12,60, tak mi ostal čistý zisk £7,77.

Keď som sa vzdal poštovného, tak moja matematika vyzerala takto:

£25,70- £4,62 (17,98%) - £3,99 - £12,60 = a čistý zisk sa scvrkol na £4,49. Klesol o 43%.

Takže sedliacky rozum vravel, aby sa mi tento krok oplatil, musel by mi stúpnúť obrat minimálne o 44%. To sa ale nestalo a december som ukončil s 37% nárastom.

Obrat to bol pekný, zisk už menej.

Nemalo zmysel v tejto stratégii ďalej pokračovať, lebo by som dopadol ako ten žid, čo stal na rohu mrakodrapu kde predával dolár za 90 centov.Išiel okolo neho chlapík a pýta sa ho: "Šéfe, ale viete, že na tom prerábate?" A žid mu na to "viem, ale ten obrat".

Keď to zhrniem, áno free shipping vám môže priniesť vyšší obrat, ale dajte pozor, aby ste sa nepripravili o zisk, lebo z toho je človek živý. Menej peňazí ma prinútilo rozmýšľať ako to urobiť tak, aby obrat ostal a zisk sa zvýšil a prišiel som na

2.TRIK. Logika mi vravela, že keď boli klienti ochotní zaplatiť pôvodne £29,69, tak keď kozmeticky znížim cenu produktu a vrátim späť poplatok za poštovné, tak by to mohlo navýšiť obrat, ktorý by prišiel ruka v ruke aj s vyšším ziskom. Čísla sú takéto: sumu £25,70 som zmenil na £23,70 + £3,99 poštovné. Rovnica teraz vyzerá nasledovne: £27,69 - £4,97(17,98%) - £3,99 - £12,60 = £6,13 čistý zisk. Čo je menej len o 21%.

A ak ste si vraveli, že v decembri mohol byť nárast obratu aj kvôli Vianociam, tak sa s vami nehádam, ale chvalabohu moje čísla k dnešnému dňu sú takéto: pri porovnaní obdobia od 1.12.2015 - 21.12.2015 s obdobím od 1.1.2016 - 21.1.2016 je v januári nárast obratu oproti decembru, ktorý bol rekordný mesiac v 2015tom, presne o 47% Teraz je to aj s výrazne vyšším ziskom ako to bolo pri pôvodnom nastavení ceny.

Ak to opäť zhrniem, tak myslím si, že sa mi podarilo trafiť cenu, ktorá je pre klientov viac prijateľná a sú ju ochotný skôr zaplatiť. Je to podobné ako ja nie som ochotný zaplatiť 500 € za oblek od Blažeka, ale za Bossa by som ich vycáloval bez mihnutia oka. Je to o vnímaní hodnoty, ktorú zákazník dostane.

Na druhej strane sa teším, že tento biznis môžem robiť v nike teplákoch a mikine :)

3.TRIK. Skoro 50% nárast oproti najsilnejšiemu mesiacu minulého roka je celkom fajn. A myslím si, že za to vo veľkej miere môže môj posledný trik. Prišiel som naňho vďaka skúsenosti, ktorú pozorujem už od základnej školy a som presvedčený, že ste ju aj vy už vo svojom živote postrehli.

Stalo sa vám niekedy, že ste prišli do prázdnych potravín, kde ste boli len vy a predavačky a netrvalo ani 5 minút a zrazu sa tam nahrnul dav ľudí? Všímajte si to. Je jedno či sú to potraviny, alebo reštaurácia, všade to funguje. Kým som nepredával na amazone, tak sme s priateľkou chvíľu rozmýšľali, že si otvoríme stánok s kebabom a prvé čo by som urobil. Najal by som 3-4 študentov, ktorí by mi robili pred stánkom komparz. Traja by hrali rad a jeden by už tlačil kebab do hlavy.

A som na milión percent presvedčený, že by to pritiahlo viac ľudí, ako keby som len ja vykúkal z okienka, kedy konečne niekto dojde. Ak máte nejakú reštiku a nikto vám tam nechodí, vyskúšajte to.

Väčšina ľudí nemá rada ak sú niekde prvý, resp.samy, idú tam, kde to už "žije".

A ako tento poznatok využiť na amazone. Úplne jednoducho. Ak ste na prvej strane tak ľudia na váš produkt klikajú a čo je dôležité, niektorí z nich sa aj opätovne vracajú. Chodia sa na váš produkt pozerať a postupne sa presviedčajú či si ho majú, alebo nemajú kúpiť. Tieto údaje si nájdete v business reports pod sessions a page views. Napríklad môj údaj zo včera je 32 sessions a 73 page views. V preklade to znamená, že na mojej stránke bolo 32 zákazníkov, ale stránka bola zobrazená 73 krát. To znamená, že niektorí zákazníci sa tam vrátili viackrát. A poďme teraz k triku, vďaka ktorému ich motivujem ku kúpe. Je to úplne jednoduché, až primitívne, ale očividne funkčné.

3 x denne mením stav zásob. Napríklad ráno zákazník vidí, že mám k dispozícii 7 ks produktu, na obed znížim počet na 5ks a večer na 4-3 ks. Záleží koľko bolo poobede predajov. V hlave zákazníka tým vyvolávam pocit, že môj produkt sa predáva a vzbudím u neho ešte väčšie chcenie ho mať. Keď máte deti, poznáte to. "Mami,tati kúp mi toto, lebo aj kamarát/ka to má." A táto vlastnosť u väčšiny ľudí ostáva celý život. Čo je dôležité na záver. Toto môžete robiť, len ak nemáte FBA.

Každopádne to vyskúšajte a dajte do komentov vedieť ako vám to išlo.

Teraz je polnoc, takže najvyšší čas vymeniť nike teplaky za pyžamo a ísť skontrolovať viečka zvnútra. Bože kde sú tie časy, keď sme len o polnoci vychádzali z lafranconi a išli do mlynskej na pivo a kebab. Išli sme tam, lebo to tam žilo. Myslite na to ;)

dobrú

m.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page