top of page

Nepríjemná téma na príjemné nedeľné popoludnie - Dane a Clo


Pôvodne som mal rozpracovaný článok o tom ako sa dá vďaka ovplyvňovaniu reality navýšiť objem objednávok, ale zatiaľ tento materiál ešte nechám "v šuflíku".

Mnohí z vás sa ma totiž pýtate na to, ako je to s clom, daňami, atď.preto sa dnes pristavím pri tejto téme. Pozrieme sa bližšie ako to funguje, keď posielate tovar z Činy, priamo do skladov amazonu v UK.

Čo si potrebujeme uvedomiť hneď na začiatku.

Všetok tovar, ktorý je z krajiny mimo EU a vstúpi poštou, alebo kuriérom do krajiny EU, je otvorený a skontrolovaný na colnici. Colníci zisťujú čo je obsahom balíka a na základe priložených dokumentov vám vyčíslia výšku dane, resp.cla

Vašou povinnosťou je tieto poplatky zaplatiť, až potom vám bude tovar vydaný.

- Ak žijete v UK, bude vás kontaktovať royal mail (ako naša pošta), alebo kuriérska služba, ktorá vám mala tovar doručiť. (Z mojej skúsenosti to rovnako funguje aj u nás. Keď mi tovar dopravila z Číny DHLka, tak som im pri prevzatí balíka ešte dodatočne zaplatil 20% daň + 6% clo. Keď mi prišiel tovar poštou, išiel som si preň priamo na colný úrad, kde som zaplatil daň 20%. Clo som nemal povinnosť, lebo cena tovaru bola nižšia ako 150 €)

- Ak nežijete v UK, tak podľa toho čo som zistil od seller supportu na amazone, by vám mal prepravca priamo prirátať tieto poplatky k cene objednávky. V praxi to bude potom vyzerať tak, že ak objednáte tovar napr.za 100 € a necháte si ho poslať priamo do skladu amazonu v UK, , tak Vám prepravca priráta ešte navyše daň, ktorá je vo väčšine prípadov 20%

Kedy sa vás daň ani clo netýka

1. Ak je hodnota tovaru od £0,01 do £14,99 daň ani clo neplatíte.

2. Ak je hodnota tovaru od £15 do £134,99 platíte len daň

3. Ak je hodnota tovaru nad £135 platíte daň aj clo

POZOR! Celková suma, z ktorej sa vyráta daň, resp. clo = cena za tovar + cena za prepravu + poistenie

Viac na GOV.UK

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page